Πως αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα;

7η Επιστολή

 Αγαπητοί Γονείς,

Στο σημερινό μάθημα, αρχίσαμε να συζητάμε για τα συναισθήματα και για το πώς νιώθουν οι άνθρωποι. Βέβαια, τις επόμενες εβδομάδες θα ασχοληθούμε αρκετά και θα μάθουμε πολύ περισσότερα πράγματα γι αυτά.

Μιλήσαμε για τον τρόπο που μπορούμε να αναγνωρίζουμε τα σημάδια τα οποία μας δείχνουν πώς νοιώθει κάποιος άλλος. Μάθαμε ότι ο τόνος της φωνής, οι εκφράσεις του προσώπου, η στάση του σώματος, αλλά και οι περιστάσεις, είναι όλα τους σημάδια αναγνώρισης που μπορούμε να χρησιμοποιούμε για να αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα των άλλων. Το να χρησιμοποιούμε τα σημάδια αναγνώρισης για να συμπεράνουμε πως νοιώθει ο άλλος, είναι το πρώτο βήμα για να κατανοήσουμε και να συναισθανθούμε τους άλλους ανθρώπους.

Σε κάθε ένα από τα επόμενα μαθήματα, στα οποία θα μάθουμε να αναγνωρίζουμε βασικά συναισθήματα, όπως χαρά, λύπη, θυμός, φόβος και απογοήτευση, μπορείτε να ζητάτε από το παιδί σας να σας κάνει την ανάλογη γκριμάτσα.

Παρακάτω σας αναφέρουμε κάποια διασκεδαστικά και κάποια απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι, ώστε να βοηθήσετε το παιδί σας να μάθει να αναγνωρίζει τα συναισθήματα των άλλων:

  • Όταν διαβάζετε ένα παραμύθι μαζί, κοιτάξτε προσεκτικά τις εικόνες και ζητήστε από το παιδί σας να μαντέψει πώς νοιώθουν οι χαρακτήρες. Συζητήστε μαζί του τι συμβαίνει στην ιστορία (τις περιστάσεις δηλαδή) και ότι και αυτό είναι σημάδι για το πώς νιώθει κάποιος.
  • Όταν βλέπετε ταινίες, παρατηρήστε με το παιδί σας τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών και ζητήστε του να σας πει πώς φαντάζεται ότι νοιώθουν. Για να το κάνετε μάλιστα και πιο διασκεδαστικό, μπορείτε να χαμηλώσετε τον ήχο στο ελάχιστο και απλώς να παρακολουθείτε τα πρόσωπα και τα σώματα, παίζοντας το παιχνίδι «Ας μαντέψουμε πώς νοιώθει».
  • Κόψτε μαζί με το παιδί σας από περιοδικά φωτογραφίες με τα πρόσωπα ανθρώπων. Κολλήστε τα σε ένα μεγάλο χαρτί ή χαρτόνι φτιάχνοντας ένα κολλάζ. Συζητήστε για τα διαφορετικά συναισθήματα που απεικονίζονται στις φωτογραφίες.
  • Λαμβάνετε το ίδιο σοβαρά υπόψη σας τα συναισθήματα του παιδιού σας, όπως και τα δικά σας.
  • Ενθαρρύνετέ το να σας μιλάει για τις φιλίες του και για τα προβλήματα που κάποιες φορές μπορεί να έχει με αυτές.
  • Μοιραστείτε τα δικά σας συναισθήματα με το παιδί σας, έτσι ώστε να βλέπει το πρόσωπό σας και να ακούει τα λόγια σας καθώς τα περιγράφετε. Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε μεγάλες λέξεις, όπως αγανακτισμένος, απογοητευμένος και προβληματισμένος. Αυτά όλα είναι συναισθήματα που έχει και το παιδί σας και έτσι το βοηθάτε να μπορεί να τα ονοματίσει.
  • Αφηγηθείτε στο παιδί σας πώς περάσατε την ημέρα σας στη δουλειά.
  • Συζητήστε μαζί του για κάποιο γεγονός που διαβάσατε στην εφημερίδα ή που ακούσατε στις ειδήσεις και μπορεί να προξενήσει έντονα συναισθήματα. Μπορείτε να του πείτε να το συζητήσει και μαζί μας στην τάξη.
  • Βοηθήστε το να κατανοήσει και τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων, συζητώντας γι αυτά.
  • Προσπαθήστε, όσο είναι δυνατό, να επικρατεί στο οικογενειακό σας περιβάλλον θετική και αισιόδοξη ατμόσφαιρα.
  • Δείξτε στο παιδί σας ό,τι είναι σημαντικό για εσάς: Αφιερώστε του χρόνο, συμμετέχετε στις εκδηλώσεις του σχολείου, γνωρίστε τους φίλους του, συζητήστε μαζί του για τις καθημερινές εμπειρίες του.
  • Μην ξεχνάτε να του λέτε συχνά ότι το αγαπάτε.

Και βέβαια μην ξεχνάτε ότι είστε ευπρόσδεκτοι στο σχολείο και αν έχετε κάποια σχόλια, παρατηρήσεις ή απορίες σχετικά με το θέμα αυτό ή οποιοδήποτε άλλο θέμα του Προγράμματος, μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου.

 

                                                                                                                       Με εκτίμηση

 

                                                                                                                  Η νηπιαγωγός    Ευαγγελία Τριανταφύλλου

Μάσκες  συναισθημάτων

 

                                                                                                      1 2 3 4 5 6

Αφού προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τι σημαίνει η λέξη   συναίσθημα είδαμε τις μάσκες με τα  συναισθήματα και τα παιδιά  προσπάθησαν να καταλάβουν ποιο συναίσθημα εκφράζει η κάθε μάσκα.Στη συνέχεια ακούσαμε και τραγουδήσαμε  το αγαπημένο μας τραγούδι που είναι η αλφαβήτα , από τα Λάχανα και  Χάχανα και είπαμε τι αισθανθήκαμε!Νιώσαμε χαρά!Με παντομίμα προσπάθησαν τα παιδιά να εκφράσουν συναισθήματα που επέλεγαν τα ίδια και τα υπόλοιπα καλούνταν να ανακαλύψουν ποια είναι αυτά.Προσπάθησαν να εκφραστούν ακόμη με τη φωνή τους έχοντας γυρισμένη την πλάτη και εμείς προπαθούσαμε να καταλάβουμε τι κάνουν!

 

Loading

Leave a reply