Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου σήμερα και την τιμήσαμε δεόντως στο νηπιαγωγείο μας. Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ. τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας.Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη. Το μήνυμα από το εθνικό τμήμα της Ιαπωνίας για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου:«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!»Το Α τμήμα δημιούργησε μικρά βιβλία μια από τις τεχνικές Freinet https://vimeo.com/147373315.Το κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ιστορία και την αποτύπωσε στο βιβλίο του!!! Το Μικρό Βιβλίο είναι ένα εργαλείο για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων, της γραφής και ανάγνωσης, της έκφρασης και επικοινωνίας. Οι μαθητές, δηλαδή, αναπτύσσουν τη γραφή και την ανάγνωση μέσα σε πραγματική περίσταση επικοινωνίας (Puren, 2010) ενώ τους δίνεται ένα πραγματικό κίνητρο για τη χρήση της γλώσσας, εφόσον πρόκειται να γράψουν για να διαβαστούν. Εδώ, λοιπόν, η γλώσσα εκπληρώνει τον πραγματικό της σκοπό, την έκφραση και την επικοινωνία. Οι μαθητές αναπτύσσουν την ελεύθερη έκφραση, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους για να δημιουργήσουν ένα έργο που θέλουν να είναι ξεχωριστό.Το Β τμήμα διάβασε “το μικρό ξύλινο ρομπότ και η πριγκίπισσα που κοιμόταν…ξερή” από τις εκδόσεις Φουρφουρί. Μέσα στην ιστορία, κρύβονται οι περιπέτειες του ξύλινου ρομπότ προς τη διάσωση της πριγκίπισσας και οι περιπέτειες της πριγκίπισσας προς τη διάσωση του ξύλινου ρομπότ. Τα παιδιά διάλεξαν την περιπέτεια που ήθελαν να κάνουν εργασία και δουλεύοντας ανά δύο διαμόρφωσαν τις σελίδες των δύο ιστοριών.Η μία ιστορία είναι “Το ξύλινο ρομπότ και η οικογένεια των ληστών” και η άλλη ιστορία “Η πριγκίπισσα και το στοιχειωμένο πηγάδι”.Οι δύο ιστορίες έγιναν βιβλίο ακορντεόν όπου διαβάζονται και από τις δύο πλευρές, ενώ στο εσωτερικό -κρυφο- μέρος του βιβλίου βρίσκονται οι πληροφορίες για τον σημερινό εορτασμό και την αφορμή για τη δημιουργία του βιβλίου.Το Γ τμήμα δημιούργησε όμορφους σελιδοδείκτες και μικρές αφίσες με ανακυκλώσιμα υλικά και θέμα τα παραμύθια με στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας. Ένας από τους βασικότερους στόχους του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου είναι και η καλλιέργεια του λόγου (προφορικού και γραπτού) καθώς και η επαφή του παιδιού με τη λογοτεχνία. Το παραμύθι λοιπόν είναι το πιο αρεστό λογοτεχνικό είδος για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Leave a reply
You must be logged in to post a comment.